Tilaus- ja käyttöehdot

KULINA Group, a.s. -yhtiön yleiset tilaus- ja käyttöehdot 1. syyskuu 2023 alkaen

I. Perussäännökset

Nämä yleiset tilaus- ja käyttöehdot (jäljempänä ”ehdot”) koskevat ostosopimuksen osapuolten välisiä suhteita, joissa myyjä on KULINA Group, a.s., yritystunnus 26155559, ALV-numero 26155559, rekisteröity Prahan kaupunginoikeuden kaupparekisteriin, jakso B, 6384&nbsp (jäljempänä ”myyjä” tai ”Kulina”), ja ostaja (jäljempänä ”ostaja”) ostaa keittiötarvikkeita, astioita, kodin, toimiston ja puutarhan tarvikkeita tai vastaavia tuotteita.

Tekemällä tilauksen ostaja vahvistaa, että hän on tutustunut näihin ehtoihin, joiden tärkeimmät osat ovat ostosopimuksen tekemistä edeltävä tiedonanto, reklamaatiosäännöt, henkilötietojen suojaa koskevat ehdot ja tiedot toimitustavasta, ja että asiakas hyväksyy ne tilauksen luontihetkellä voimassa olevassa sanamuodossa. Nämä ehdot saatetaan ostajan tietoon riittävällä tavalla ennen kuin ostaja tekee tilauksen, jotta ostajalla on mahdollisuus tutustua niihin.

Myyjä

KULINA Group, a.s., jonka toimipaikka on Výtvarná 1023/4, 161 00 Praha 6 ja yritystunnus 26155559, on yritys, joka on rekisteröity Prahan kaupunginoikeuden kaupparekisteriin, jakso B, 6384, ja jonka pääasiallinen toimiala on keittiötarvikkeiden ja astioiden myynti loppukuluttajille ja yrityksille.

Ostaja

Ostajalla tarkoitetaan:

näiden ehtojen mukaan oikeussubjektia, joka on kuluttaja, yrittäjä tai oikeushenkilö.

  1. a) Kuluttaja – henkilö, joka tekee sopimuksen ja täyttää sen ehdot elinkeinotoiminnan tai muun yritystoiminnan ulkopuolella. Kuluttajalla tarkoitetaan yksityistä henkilöä tai ryhmää, joka ostaa tuotteita tai käyttää palveluita muuhun tarkoitukseen kuin liiketoimintaan kyseisillä tuotteilla tai palveluilla.
  2. b) Yrittäjä – henkilö, joka harjoittaa elinkeinotoimintaa omalla vastuullaan ilman työ- tai virkasuhdetta liiketoimintaluvan tai vastaavan nojalla voimassa olevien lakien mukaisesti tarkoituksenaan harjoittaa toimintaa jatkuvasti voiton tavoittelemiseksi. Kuluttajansuojaa ja muita vastaavia tarkoituksia varten yrittäjällä tarkoitetaan myös henkilöä, joka tekee liiketoimintaan, tuotantoon tai vastaavaan toimintaansa tai itsenäiseen ammatinharjoittamiseen liittyviä sopimuksia, tai henkilöä, joka toimii yrittäjän nimissä tai puolesta. Yrittäjällä tarkoitetaan näissä ehdoissa henkilöä, joka toimii edellisen virkkeen mukaisesti harjoittaessaan yritystoimintaa. Jos ostaja ilmoittaa tilauksessa yritystunnuksensa, hän tunnustaa, että ostajan ja myyjän välisessä sopimussuhteessa ostaja katsotaan yrittäjäksi ja että häneen sovelletaan näiden ehtojen yrittäjiä koskevia sääntöjä.

II. Kuluttajina toimivien ostajien tiedonanto ennen ostosopimuksen tekemistä

  1. Ostaja on velvollinen maksamaan ostohinnan ennen ostosopimuksen mukaisen toimituksen vastaanottamista.
  2. Ostaja voi aina ottaa yhteyttä myyjään puhelimitse, kirjallisesti tai muulla tavoin reklamaatiota varten, ja jos ostajan reklamaatiota ei ratkaista myönteisesti, hänellä on oikeus tehdä valitus toimivaltaiselle valvonta- tai tarkastusviranomaiselle.
  3. Aloittaessaan liikesuhteen kuluttaja antaa myyjälle ainoastaan yhteystietonsa, jotka ovat välttämättömiä tilauksen ongelmattoman käsittelyn kannalta, tai mahdollisesti tiedot, jotka kuluttaja haluaa ilmoittaa ostoon liittyvissä asiakirjoissa.
  4. Myyjän ja kuluttajana toimivan ostajan välisiin oikeussuhteisiin, joita ei ole nimenomaisesti säännelty näissä ehdoissa, sovelletaan siviililain ja kuluttajansuojalain sovellettavia säännöksiä sekä niihin liittyviä asetuksia ja niiden mahdollisia muutoksia.
  5. Jos ostajan kanssa tehdään yksilöllinen sopimus, tämä sopimus on ensisijainen näihin ehtoihin nähden, eli jos jokin yksilöllisen sopimuksen säännöksistä poikkeaa näistä ehdoista, yksilöllisen sopimuksen säännöstä sovelletaan.
  6. Ostaja on tietoinen siitä, että ostaessaan myyjän tarjoamia tuotteita ostaja ei saa oikeutta käyttää myyjän tai muiden yritysten rekisteröityjä tavaramerkkejä, liikenimiä, yritysten logoja tai patentteja, ellei yksittäistapauksessa ole toisin sovittu erityisellä sopimuksella.
  7. Verkkokaupassa ilmoitetut tuotteiden ja palvelujen hinnat sisältävät arvonlisäveron (ALV) ja kaikki laissa säädetyt maksut. Tilauksen arvonlisäveroton kokonaishinta ilmoitetaan kaikissa ostoskorin vaiheissa. Toimitus- ja maksukustannukset riippuvat tilaukselle valituista toimitus- ja maksutavoista.

III. Tilaaminen

  1. Ostaja saa ostamansa tuotteet tilaushetkellä voimassa olevaan hintaan. Ennen tilauksen tekemistä kuluttajana toimivalla ostajalla on mahdollisuus nähdä arvonlisäveron sisältävä ja arvonlisäveroton kokonaishinta sekä kaikki muut maksut. Tämä hinta ilmoitetaan tilauksessa ja tilattujen tuotteiden vahvistusviestissä. Ennen tilauksen tekemistä kuluttajana toimivalla ostajalla on mahdollisuus saada tietää, kuinka kauan tarjous tai hinta on voimassa. Jos kyseessä on tilaustuote tai varastosta loppunut tuote, myyjällä on oikeus vahvistaa hinta ja toimitusehdot ostajalle etukäteen puhelimitse/sähköpostitse. Myyjä voi muuttaa tätä hintaa kulloisenkin markkinatilanteen ja Tšekin korunan (CZK) ja muiden valuuttojen vaihtokurssin kehityksen mukaan. Jos ostaja ei hyväksy tällaista muutosta, ostaja ei vahvista tilausta eikä tilausta toteuteta. 

  2. Tilaus tehdään sillä hetkellä, kun ostaja lisää valitun tuotteen tai palvelun ostoskoriin ja lähettää tilauksen. Ostosopimus syntyy ostajan tekemän tilauksen vahvistuksen jälkeen: katso artikla IV.

  3. Tilaukset voidaan tehdä seuraavilla tavoilla:
    – verkkokaupan kautta osoitteessa www.kulina.fi (jäljempänä ”verkkokauppa”)
    – sähköpostitse käyttäen osoitetta info@kulina.fi
    – puhelimitse käyttäen numeroa +420 227 272 733.

  4. Myyjä suosittelee, että ostaja tekee tilauksen verkkokaupan kautta tai kirjallisesti (sähköpostitse) ja ilmoittaa seuraavat tiedot:
    – ostajan etu- ja sukunimi ja asuinpaikka tai toiminimi ja -paikka
    – yritystunnus, jos oston tekee yrittäjä/yritys, ja ALV-numero, jos ostaja on rekisteröitynyt arvonlisäverovelvolliseksi
    – puhelinnumero, jota erityisesti kuljetusyritys käyttää yhteystietonumerona tuotteiden toimittamiseksi ostajalle
    – hinnastossa mainittu tuotekoodi ja tuotteen nimi
    – kappalehinta
    – maksu- ja toimitustapa
    – toimitusosoite, jos se poikkeaa ostajan laskutusosoitteesta
    – kaikki muut ostajan tärkeinä pitämät tiedot. Kun ostaja tekee tilauksen verkkosivuston kautta, häntä pyydetään täyttämään kaikki tarvittavat tiedot.

IV. Ostosopimuksen tekeminen

  1. Ostosopimus – ostajan tilaus on ehdotus ostosopimuksen tekemisestä, ja ostosopimus syntyy, kun myyjä on toimittanut ostajalle tämän ehdotuksen sitovan hyväksynnän. Kulina vahvistaa ostosopimuksen tekemisen ostajalle välittömästi ostajan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen lähetettävällä sähköpostiviestillä, jossa esitetään yhteenveto tilauksen sisällöstä (myyjä vahvistaa tilauksen sitovasti lähettämällä tilausvahvistuksen). Tuolloin ostajan ja myyjän välille syntyy keskinäisiä oikeuksia ja velvollisuuksia, jotka on määritelty ostosopimuksessa ja näissä ehdoissa. Myyjä on velvollinen vahvistamaan ostosopimuksen (tilauksen) hyväksymisen, mikä tapahtuu yleensä lähettämällä vahvistuksen sähköpostitse välittömästi sen jälkeen, kun myyjän järjestelmä vastaanottaa tilauksen.

  2. Sopimus tehdään englanniksi (tai se käännetään mahdollisesti asianmukaisen maan kielelle). Myyjä arkistoi tehdyn sopimuksen sen onnistunutta toteutusta varten, eikä se ole ulkopuolisten kolmansien osapuolten saatavilla. Tiedot kaikista sopimuksen tekemiseen johtavista teknisistä vaiheista käyvät ilmi näistä ehdoista, joissa prosessi on kuvattu tarkasti. Ennen tilauksen lähettämistä ostajalla on mahdollisuus tarkistaa ja korjata tilaus ja muuttaa ostoskorin sisältöä sekä toimitus- ja maksutapoja tarvittaessa. Sopimusta tehtäessä ostaja voi saada apua myyjän työntekijältä joko kivijalkamyymälässä, puhelimitse tai tilauksen tekemisen yhteydessä sähköpostitse. Ostaja on velvollinen tarkistamaan kaikki tilausta tehdessään ilmoittamansa/valitsemansa tiedot. Nämä tilaus- ja käyttöehdot ovat saatavilla verkkokaupan verkkosivustolla www.kulina.fi, joten ostaja voi arkistoida ne ja tallentaa kopion niistä.

  3. Tilauksen luonteesta riippuen (tuotteiden määrä, ostohinta tai odotettavissa olevat toimituskulut) myyjä voi aina pyytää ostajalta lisävahvistusta tilaukselle (esim. kirjallisesti tai puhelimitse).

  4. Ostaja tiedostaa, että myyjä ei ole velvollinen tekemään kauppasopimusta varsinkaan sellaisten osapuolten kanssa, jotka ovat aiemmin olennaisesti rikkoneet velvoitteitaan myyjää kohtaan.

  5. Ostaja suostuu käyttämään etäviestintävälineitä kauppasopimuksen tekemisessä. Ostaja vastaa kustannuksista, joita ostajalle aiheutuu etäviestintävälineiden käytöstä ostosopimuksen tekemisen yhteydessä (kuten internetyhteyden tai puhelujen kustannukset).

V. Sopimuksen peruuttaminen

  1. Kuluttajana toimiva ostaja voi peruuttaa ostosopimuksen 60 vuorokauden kuluessa tilauksen toimittamisesta. Ostosopimuksen peruuttamiselle asetetun määräajan noudattamiseksi riittää, että tuotteet palautetaan millä tahansa käytettävissä olevalla toimitusmenetelmällä ennen edellä mainitun määräajan päättymistä.

  2. Jos kuluttaja haluaa käyttää oikeuttaan peruuttaa ostosopimus edellisessä kohdassa mainitulla tavalla eli 60 vuorokauden kuluessa, kuluttajan on ilmoitettava peruutuksesta myyjälle kirjallisesti eli lähettämällä tuotteiden palautuslomake paketissa palautettavien tuotteiden mukana, sähköpostitse tai verkkolomakkeella. Jos kuluttaja peruuttaa ostosopimuksen edellisissä kohdissa mainitulla tavalla, myyjä palauttaa ilman aiheetonta viivytystä mutta viimeistään 14 vuorokauden kuluessa siitä päivästä, jona yrittäjä on vastaanottanut kuluttajan ilmoituksen ostosopimuksen peruuttamisesta, kaikki maksut, jotka myyjä on saanut ostajalta, mukaan lukien toimituskulut. Myyjä ei kuitenkaan ole velvollinen palauttamaan saamiaan maksuja kuluttajalle ennen kuin kuluttaja on luovuttanut tavarat myyjälle / tavarat on toimitettu myyjälle millä tahansa mahdollisella palautustavalla.

  3. Jos kuluttaja peruuttaa sopimuksen, hänen on lähetettävä tai luovutettava myyjälle ilman aiheetonta viivytystä mutta viimeistään 14 vuorokauden kuluessa sopimuksen peruuttamisesta tuotteet, jotka kuluttaja on saanut yrittäjältä.
  4. Jos kuluttaja peruuttaa ostosopimuksen, hän on velvollinen palauttamaan myyjälle tuotteet siinä kunnossa, jossa hän on ne vastaanottanut, eli mahdollisuuksien mukaan alkuperäispakkauksessa, käyttämättöminä ja vahingoittumattomina sekä kaikkine osineen, lisävarusteineen, asiakirjoineen ja tarvittaessa lahjoineen, jotka kuluttaja on saanut yhdessä tuotteiden kanssa. Kuluttaja palauttaa tuotteet joko lähettämällä ne yhteystiedoissa ilmoitettuun osoitteeseen kohdassa Tuotteiden palautus kuvatulla tavalla tai luovuttamalla tuotteet myyjälle myyjän toimipaikassa.

  5. Jos ostajalla on oikeus peruuttaa ostosopimus kuudenkymmenen vuorokauden kuluessa, ostaja hyväksyy, että hyvitettävää ostohintaa voidaan alentaa asianmukaisella summalla, jos tuotteiden arvo on laskenut. Ostaja hyväksyy, että ostajan palauttamien tuotteiden ollessa vaurioituneita, kuluneita tai osittain käytettyjä, myyjä on oikeutettu saamaan ostajan maksaman korvauksen vahingosta, joka myyjälle on tästä aiheutunut. Myyjä voi yksipuolisesti kuitata aiheutuneiden vahinkojen aiheuttaman oikeuden kompensaatioon ostajan oikeudella ostohinnan palautukseen.

  6. Myyjä voi peruuttaa kauppasopimuksen milloin tahansa ennen kuin tuotteet luovutetaan ostajalle. Tällaisessa tapauksessa myyjä palauttaa ostajalle ostohinnan ilman aiheetonta viivytystä käteismaksuttomasti tilisiirrolla ostajan ilmoittamalle tilille.

  7. Jos ostajalle annetaan lahja ostettujen tuotteiden yhteydessä, lahjoitussopimus tehdään myyjän ja ostajan välillä sillä ehdolla, että kuluttajan peruuttaessa ostosopimuksen lahjaa koskeva lahjoitussopimus ei ole enää voimassa ja ostaja on velvollinen palauttamaan lahjan yhdessä ostettujen tuotteiden kanssa myyjälle.

Kuluttaja ei voi peruuttaa sopimusta seuraavissa tapauksissa:

  1. Sellaisten palveluiden tarjoaminen, jotka myyjä on toteuttanut kuluttajan ennakkoon antamalla nimenomaisella suostumuksella ennen sopimuksen peruuttamiselle asetetun määräajan päättymistä.

  2. Sellaisten tuotteiden tai palvelujen toimittaminen, joiden hinta riippuu myyjän tahdosta riippumattomista rahoitusmarkkinoiden muutoksista, jotka voivat tapahtua sopimuksen peruuttamiselle asetetun määräajan aikana.

  3. Kuluttajan pyynnöstä tai kuluttajaa varten räätälöityjen tuotteiden toimittaminen kuluttajalle.

  4. Pilaantuvien tai sellaisten tuotteiden toimittaminen, joita on toimituksen jälkeen sekoitettu peruuttamattomasti muihin tuotteisiin.

  5. Korjaus tai huolto, joka suoritetaan kuluttajan pyynnöstä kuluttajan ilmoittamassa sijainnissa; tämä ei kuitenkaan koske muiden kuin pyydettyjen korjausten myöhempää suorittamista tai muiden kuin pyydettyjen varaosien toimittamista.

  6. Sellaisten suljetussa pakkauksessa olevien tavaroiden toimittaminen, jotka kuluttaja on poistanut pakkauksesta ja joita ei voida palauttaa hygieniasyistä (erityisesti manikyyri ja manikyyritarvikkeet).

  7. Sanomalehtien, aikakauslehtien tai muiden lehtien toimitus.

VI. Aukioloajat

Verkkokaupan www.kulina.fi kautta tilauksia voi tehdä vuorokauden ympäri seitsemänä päivänä viikossa.

VII. Hinnat

  1. Myyjän ilmoittamat tiedot tuotteista ja hinnasta ovat sitovia, ellei kyseessä ole ilmeinen virhe. Ilmoitettuihin hintoihin sisältyvät kaikki verot (esim. ALV) ja maksut lukuun ottamatta tuotteiden toimituskustannuksia (katso artikla II).
  2. Ostaja on velvollinen maksamaan tuotteiden ostohinnan lisäksi myyjälle sovitut tuotteiden toimituskustannukset. Ellei nimenomaisesti toisin mainita, ostohinnalla tarkoitetaan jäljempänä myös tuotteiden toimitukseen liittyviä kustannuksia.

  3. Myyjän ostajalle myöntämiä alennuksia tuotteiden hinnoista ei voi yhdistää toisiin.

  4. Tuotteiden tarjoukset ja niiden mukaiset hinnat ovat voimassa sen ajan, jona ne näytetään verkkokaupassa varastossa olevina tuotteina ja määräaikaisen alennuksen voimassaoloajan päättymiseen saakka, kun tuotteen hintaa alennetaan rajoitetuksi ajaksi.

VIII. Maksuehdot

  1. Kulina hyväksyy jäljempänä kuvatut maksutavat. Voit tutustua tiettyjen maksutapojen käyttöehtoihin käyttämällä asianmukaisia linkkejä.

  2. Tuotteet pysyvät myyjän omistuksessa, kunnes ostohinta on maksettu kokonaisuudessaan, mutta riski tavaran vahingoittumisesta siirtyy ostajalle, kun tuotteet luovutetaan ostajalle.

  3. Myyjä pidättää oikeuden tarjota ostajalle vain tiettyjä maksutapoja myyjän harkinnan mukaan.

  4. Jos käytetään toimituksen yhteydessä tapahtuvaa maksua, ostohinta erääntyy maksettavaksi tuotteiden luovutuksen yhteydessä. Muuta kuin käteismaksua käytettäessä ostohinta erääntyy maksettavaksi seitsemän vuorokauden kuluessa ostosopimuksen tekemisestä.

  5. Kun käytetään muuta kuin käteismaksua, ostajan on ilmoitettava maksun tunnus maksaessaan tuotteiden ostohinnan. Muuta kuin käteismaksua käytettäessä ostajan velvollisuus maksaa ostohinta on täytetty sillä hetkellä, kun kyseinen summa siirtyy myyjän tilille.

  6. Jos ostaja ei tarvittaessa anna tilauksen lisävahvistusta (kohta IV.c), myyjä voi vaatia koko ostohinnan maksamista ennen tuotteiden lähettämistä ostajalle.

  7. ”Klarna” on maksutaparatkaisu, jonka tarjoaa Klarna Bank AB (publ), yritystunnus 556737-0431 ja osoite Sveavägen 46, 111 34 Tukholma. Klarnan laskuun perustuvassa maksutavassa maksupyyntö siirtyy pidennetyllä maksuajalla Klarna Bank AB:lle Klarnan ehtojen mukaisesti. Jos ostaja käyttää myyjän välittämää ja Klarna Bank AB:n tarjoamaa ”Klarna”-palvelua, ostaja on velvollinen suorittamaan maksun (eli maksamaan koko ostohinnan ja tuotteiden toimituskulut) 30 vuorokauden kuluessa tuotteiden toimituspäivästä. Ostosopimus syntyy siten, että ostaja täyttää tilauksen tiedot, myyjä hyväksyy tilauksen (sähköpostitse lähetettävällä kirjallisella vahvistuksella) ja ostaja maksaa tilatut tuotteet tai käyttää maksamiseen ”Klarna”-palvelua. Ostaja hyväksyy, että valitsemalla ”Klarna”-palvelun verkkokaupan ostoskorissa ja hyväksymällä tämän jälkeen Klarna-maksun ostaja hyväksyy Klarnan ehdot.

  8. Myyjä luo verotositteen, jos se on tavanomaista liiketoimintakäytännössä tai sovellettavassa lainsäädännössä niin määrätään. Tämä verotosite on myyjän lasku, joka koskee ostosopimukseen liittyviä maksuja. Myyjä on arvonlisäverovelvollinen. Myyjä luo ostajan laskua koskevan verotositteen viimeistään sen jälkeen, kun tuotteet on toimitettu ostajalle, ja lähettää sen sähköisessä muodossa ostajan sähköpostiosoitteeseen.

  9. Laskua (verotosite) säilytetään sähköisessä arkistossa.

IX. Toimitusehdot

  1. Kulina tarjoaa jäljempänä kuvatut toimitusvaihtoehdot. Voit tutustua tiettyjen kuljetusyritysten ehtoihin käyttämällä asianmukaisia linkkejä. Toimituskulut määräytyvät tilauksen tekopäivänä voimassa olevan hinnaston mukaan.
  2. Jos myyjä on ostosopimuksen mukaan velvollinen toimittamaan tuotteet ostajan tilauksessa ilmoittamaan paikkaan, ostaja on velvollinen ottamaan tuotteet vastaan toimituksen yhteydessä. Jos ostaja ei ota tuotteita haltuunsa toimituksen yhteydessä, myyjä voi peruuttaa ostosopimuksen.

  3. Jos tuotteet joudutaan ostajasta johtuvista syistä toimittamaan toistuvasti tai muulla kuin tilauksessa ilmoitetulla tavalla, ostaja on velvollinen korvaamaan toistuvasta toimituksesta tai toisesta toimitustavasta aiheutuvat kustannukset.

  4. Kun ostaja ottaa tuotteet haltuunsa kuljetusyritykseltä, hän on velvollinen tarkistamaan pakkauksen eheyden ja ilmoittamaan välittömästi kuljetusyritykselle, jos siinä on puutteita. Jos havaitaan, että pakkaus on vaurioitunut ja siinä on merkkejä luvattomasta pääsystä lähetyksen sisältöön, ostaja ei ole velvollinen ottamaan lähetystä vastaan kuljetusyritykseltä. Allekirjoittamalla lähetysluettelon ostaja vahvistaa, että tuotteet sisältävän lähetyksen pakkaus oli ehjä.

  5. Jos lähetys on epätäydellinen tai vahingoittunut, ostajan on ilmoitettava siitä välittömästi sähköpostitse käyttäen osoitetta info@kulina.fi, laadittava vaurioista ilmoitus kuljetusyrityksen kanssa ja lähetettävä tämä ilmoitus sähköpostitse myyjälle ilman aiheetonta viivytystä. Jos puutteellista lähetystä tai lähetyksen ulkoista vaurioitumista koskeva reklamaatio tehdään myöhemmin, kuluttajalla on edelleen oikeus tehdä reklamaatio tuotteesta, mutta myyjä voi todistaa, että kyseessä ei ollut ostosopimuksen rikkominen.

X. Vastuu virheellisestä toimituksesta ja laatutakuu

Myyjän vastuu virheellisestä toimituksesta ja tuotteita koskevat takuuehdot määräytyvät myyjän reklamaatiosääntöjen (katso jäljempää) ja voimassa olevien säädösten mukaan.

XI. Osapuolten muut oikeudet ja velvollisuudet

  1. Ostaja saa tuotteen omistusoikeuden, kun hän on maksanut tuotteen täyden ostohinnan.

  2. Ostaja tunnustaa, että ohjelmistot ja muut verkkokaupan käyttöliittymän muodostavat osat (mukaan lukien valokuvat tarjotuista tuotteista) ovat tekijänoikeudella suojattuja. Ostaja sitoutuu olemaan harjoittamatta mitään sellaista toimintaa, joka voisi mahdollistaa sen, että ostaja tai kolmannet osapuolet voisivat luvattomasti muuttaa tai käyttää ohjelmistoja tai muita verkkokaupan käyttöliittymän muodostavia osia.

XII. Loppusäännökset

  1. Jos ostosopimussuhteeseen liittyy kansainvälinen (ulkomainen) elementti, osapuolet sopivat, että suhteeseen sovelletaan Tšekin lainsäädäntöä. Tämä ei kuitenkaan rajoita sovellettavan lainsäädännön mukaisia kuluttajan oikeuksia.

  2. Jos jokin näiden ehtojen säännös on pätemätön tai tehoton tai tulee sellaiseksi, pätemättömät säännökset korvataan säännöksillä, joiden merkitys on mahdollisimman lähellä pätemätöntä säännöstä. Minkään säännöksen pätemättömyys tai tehottomuus ei vaikuta muiden säännösten pätevyyteen.

  3. Ostosopimuksen peruuttamislomake on ehtojen liitteenä.

  4. Suhteisiin ja sopimukseen liittyviin riitoihin sovelletaan yksinomaan Tšekin tasavallan lakeja, ja ne ratkaistaan Tšekin tasavallan toimivaltaisissa tuomioistuimissa.

  5. Nämä ehdot tulevat voimaan 1. lokakuuta 2022 ja korvaavat kaikki aiemmat säännökset ja käytännöt. Myyjä pidättää oikeuden muuttaa näitä ehtoja ilman ennakkoilmoitusta.

 

REKLAMAATIOSÄÄNNÖT

Nämä reklamaatiosäännöt tulevat voimaan 1. syyskuu 2023 ja korvaavat aiemmat reklamaatiosäännöt. Nämä reklamaatiosäännöt ovat saatavilla asiakirjamuodossa osoitteessa www.kulina.fi. Ne ovat tärkeä osa KULINA Group, a.s. -yhtiön yleisiä tilaus- ja käyttöehtoja.

I. Yleiset säännökset

Reklamaatiosäännöissä kuvataan normaalia liiketoimintaa kuluttajana toimivan ostajan ja myyjän eli KULINA Group, a.s. -yhtiön välillä. Ostaja on velvollinen tutustumaan reklamaatiosääntöihin ja yleisiin käyttöehtoihin ennen tuotteiden tilaamista. Tekemällä ostosopimuksen ja ottamalla tuotteet haltuunsa myyjältä ostaja hyväksyy alla mainitut reklamaatiosäännöt. Tuotteiden haltuunotolla tarkoitetaan hetkeä, jolloin tuotteet otetaan haltuun kuljetusyritykseltä tai kuljetusyrityksen noutopisteessä.

Takuuasiakirjaksi (takuutodistus) myyjä luo ostetuille tuotteille ostotositteen (lasku tai yksinkertaistettu kuitti – jäljempänä ”takuutodistus”), joka sisältää kaikki lakisääteiset tiedot, joita vaaditaan takuuvaatimuksen esittämistä varten (tuotteen nimi, takuuaika, hinta, määrä jne.).

II. Virheelliseen toimitukseen liittyvät oikeudet ja velvollisuudet

Ilmoittaessaan virheestä tai ilman aiheetonta viivytystä virheestä ilmoittamisen jälkeen ostajan on ilmoitettava myyjälle, minkä oikeuden ostaja on valinnut.

Laatu haltuunottohetkellä – myyjä takaa ostajalle, että tuotteissa ei ole virheitä haltuunottohetkellä. Myyjä takaa ostajalle nimenomaisesti seuraavat, kun ostaja ottaa tuotteet haltuunsa:

  • Tuotteilla on osapuolten välisen sopimuksen mukaiset ominaisuudet, ja jos tällaista sopimusta ei ole, tuotteilla on sellaiset ominaisuudet, jotka myyjä tai valmistaja on kuvannut tai joita ostaja on odottanut tuotteiden luonteen ja myyjän tai valmistajan mainonnan vuoksi.
  • Tuotteet soveltuvat myyjän ilmoittamaan käyttötarkoitukseen tai siihen tarkoitukseen, johon samankaltaisia tuotteita yleensä käytetään.
  • Tuotteet vastaavat sovitun näytteen tai mallin laatua tai muotoilua, jos laatu tai muotoilu on tilattu sovitun näytteen tai mallin perusteella.
  • Tuotteita toimitetaan vaadittu määrä.
  • Tuotteet täyttävät asianmukaisen lainsäädännön vaatimukset.

Jos virhe ilmenee kuuden kuukauden kuluessa tuotteiden haltuunotosta, tuotteen katsotaan olleen virheellinen jo haltuunottohetkellä.

Jos myydyissä tuotteissa, niiden pakkauksissa, tuotteiden mukana toimitetuissa ohjeissa tai mainoksissa sovellettavan lainsäädännön mukaisesti ilmoitetaan ajanjakso, jonka ajan tuotteita voi käyttää, laatutakuuta koskevia säännöksiä sovelletaan.

Edellä mainittua ostajan oikeutta ei sovelleta seuraavissa tilanteissa:

  • virhe, kun on kyse alennetulla hinnalla myydyistä tuotteista ja hintaa alennettiin sopimuksella kyseisen virheen vuoksi
  • tavanomaisen käytön aiheuttama tuotteiden kuluminen
  • virhe, jos kyseessä on käytetty tuote ja virhe vastaa tuotteen kulumisen tai käytön tasoa sinä aikana, kun kuluttaja ottaa tuotteen haltuunsa, tai
  • jos se on seurausta tuotteiden luonteesta.

Jos tuote on virheellinen ja virhe on poistettavissa, ostaja voi vaatia korjausta tai puuttuvan tuotteen täydentämistä tai ostohinnan kohtuullista alentamista. Jos virhettä ei voida poistaa eikä tuotteita voida käyttää asianmukaisesti kyseisen virheen vuoksi, ostaja voi joko peruuttaa ostosopimuksen tai vaatia ostohinnan kohtuullista alennusta.

Tuote on virheellinen, jos sen määrä, laatu ja muotoilu eivät vastaa sovittua, kun myyjä luovuttaa tuotteen ostajalle. Jos laadusta ja muotoilusta ei ole sovittu, myyjä toimittaa tuotteet, joiden laatu ja muotoilu soveltuvat ostosopimuksesta ilmenevään tarkoitukseen.

Jos tuotteella ei ole edellä mainittuja ominaisuuksia (erityisesti jos tuotteella ei ole osapuolten välisen sopimuksen mukaisia ominaisuuksia, ja jos tällaista sopimusta ei ole, jos tuotteella ei ole sellaisia ominaisuuksia, jotka myyjä tai valmistaja on kuvannut tai joita ostaja on odottanut tavaran luonteen ja myyjän tai valmistajan mainonnan perusteella; jos tuote ei sovellu myyjän ilmoittamaan käyttötarkoitukseen tai tarkoitukseen, johon samankaltaisia tuotteita tavallisesti käytetään; jos tuote ei vastaa sovitun näytteen tai mallin laatua tai muotoilua, kun laatu tai muotoilu on tilattu sovitun näytteen tai mallin perusteella; jos tuotteiden toimitettu määrä, koko tai paino ei vastaa sopimusta; ja jos tuote ei vastaa lainsäädännön vaatimuksia), kuluttaja voi myös vaatia uuden, virheettömän tuotteen toimittamista, jos tällainen vaatimus ei ole sopimaton virheen luonteeseen nähden, ja jos virhe koskee vain tuotteen osaa, kuluttaja voi vaatia vain tämän osan vaihtamista, mutta jos tämä ei ole mahdollista, kuluttaja voi peruuttaa sopimuksen. Jos tämä on kuitenkin tapauksen laatuun nähden kohtuutonta, erityisesti jos virhe voidaan poistaa ilman aiheetonta viivytystä, kuluttajalla on oikeus saada virhe poistetuksi maksutta.

Ostajalla on myös oikeus uuden tuotteen tai korvaavan osan toimitukseen, jos kyseessä on poistettava virhe, edellyttäen, että ostaja ei voi käyttää tuotetta asianmukaisesti, koska virhe toistuu korjauksen jälkeen tai koska virheitä on enemmän. Tällaisessa tapauksessa ostajalla on oikeus peruuttaa sopimus.

Jos ostaja ei peruuta sopimusta tai ei käytä oikeuttaan saada uusi virheetön tuote, vaihtaa tuotteen osia tai korjata tuote, ostaja voi vaatia kohtuullista alennusta. Ostajalla on myös oikeus kohtuulliseen alennukseen, jos myyjä ei pysty toimittamaan ostajalle uutta virheetöntä tuotetta, vaihtamaan tuotteen osaa tai korjaamaan tuotetta sekä jos myyjä ei korjaa tilannetta kohtuullisessa ajassa tai jos korjaaminen voisi aiheuttaa ostajalle huomattavia ongelmia.

Ostajalla ei ole virheellisestä toimituksesta johtuvia oikeuksia, jos ostaja tiesi ennen tuotteen haltuunottoa, että tuotteessa on virhe tai jos virhe on ostajan aiheuttama. Jos tuotteessa on virhe, josta myyjä on vastuussa, ja kyseessä on alennetulla hinnalla myyty tai käytetty tuote, ostajalla on oikeus kohtuulliseen alennukseen sen sijaan, että hänellä olisi oikeus vaatia tuotteen vaihtamista.

Virheestä johtuvia oikeuksia käytetään suhteessa myyjään, jolta tuote ostettiin. Jos korjauksen toteuttajaksi on kuitenkin ilmoitettu toinen osapuoli, joka on myyjän toimipaikassa tai lähempänä ostajaa sijaitsevassa sijainnissa, ostaja käyttää oikeuttaan korjauttaa tuote korjauksen toteuttajaksi nimetyn osapuolen kautta. Korjauksen toteuttajaksi nimetty osapuoli korjaa tuotteen myyjän ja ostajan välillä tuotteen oston yhteydessä sovitussa määräajassa.

III. Olennainen sopimusrikkomus

Jos virheellinen toimitus on olennainen sopimusrikkomus, kuluttajalla on oikeus seuraaviin:

  • Virheen poistaminen uuden virheettömän tai puuttuvan tuotteen toimituksella.
  • Virheen poistaminen tuotteen korjauksella.
  • Kohtuullinen alennus tuotteen ostohinnasta.
  • Sopimuksen peruuttaminen.

Muu kuin olennainen sopimusrikkomus – jos virheellinen toimitus on muu kuin olennainen sopimusrikkomus, ostajalla on oikeus saada virhe poistettua tai kohtuullinen alennus ostohinnasta. Jos ostaja ei käytä oikeuttaan ostohinnan alentamiseen tai peruuta ostosopimusta, kun kyseessä on muu kuin olennainen sopimusrikkomus, myyjä voi toimittaa puuttuvan tuotteen tai korjata lakisääteisen virheen. Myyjä voi poistaa muut virheet oman harkintansa mukaan joko korjaamalla tuotteet tai toimittamalla uudet tuotteet; valinta ei kuitenkaan saa aiheuttaa ostajalle kohtuuttomia kustannuksia.

Jos myyjä ei poista tuotteen virhettä ajoissa tai kieltäytyy poistamasta tuotteen virhettä, ostaja voi vaatia ostohinnan alentamista tai peruuttaa sopimuksen. Ostaja ei voi muuttaa tätä valintaa ilman myyjän suostumusta. Kun myyjä toimittaa ostajalle korvaavan tuotteen, ostaja palauttaa myyjälle aiemmin toimitetun tuotteen myyjän kustannuksella.

Laatutakuu – laatutakuulla myyjä takaa, että tuote soveltuu käytettäväksi tavanomaiseen tarkoitukseensa tai säilyttää tavanomaiset ominaisuutensa tietyn ajan. Jos tuotteen takuuaika tai käyttöikä ilmoitetaan pakkauksessa tai mainonnassa, sillä on tämä sama vaikutus. Takuu voidaan antaa myös tuotteen osille.

Jos myyjä antaa tuotteelle laatutakuun, takuuaika on mainittu verkkosivustolla www.kulina.fi ilmoitetuissa yksittäistä tuotetta koskevissa tiedoissa.

Takuuaika alkaa, kun tuote luovutetaan kuluttajalle; jos tuote lähetetään sopimuksen mukaisesti, takuuaika alkaa, kun tuote toimitetaan määränpäähän. Jos ostetun tuotteen luovuttaa muu osapuoli kuin myyjä, takuuaika alkaa tuotteen luovutuspäivästä edellyttäen, että myyjä on määrännyt tuotteen luovutuksen viimeistään kolmen viikon kuluessa tuotteen haltuunotosta ja antanut asianmukaista ja oikea-aikaista apua palvelun suorittamiseksi.

Ostajalla ei ole takuun mukaisia oikeuksia, jos virhe on aiheutunut ulkoisesta tapahtumasta sen jälkeen, kun riski tavaran vahingoittumisesta on siirtynyt kuluttajalle. Tätä ei sovelleta, jos virhe on myyjän aiheuttama.

IV. Edellytykset virheellisestä toimituksesta johtuvien oikeuksien ja laatutakuun mukaisten oikeuksien käyttämiselle (jäljempänä yhdessä ”reklamaatiot”).

  1. On suositeltavaa, että ostaja tarkastaa lähetyksen toimituksen yhteydessä yhdessä kuljetusyrityksen kanssa lähetyksen kunnon (pakettien määrä, yrityksen logolla varustetun teipin eheys tai laatikon vaurioituminen) liitteenä olevan kuljetusasiakirjan mukaisesti. Ostaja voi kieltäytyä ottamasta vastaan lähetystä, joka ei ole ostosopimuksen mukainen, vaan on esimerkiksi puutteellinen tai vahingoittunut. Jos ostaja ottaa vaurioituneen lähetyksen vastaan kuljetusyritykseltä, vaurio on kuvattava kuljetusyrityksen luovutusasiakirjassa.
  2. Jos lähetys on puutteellinen tai vahingoittunut, ostajan on ilmoitettava tästä välittömästi sähköpostitse käyttäen osoitetta info@kulina.fi, laadittava vahinkoilmoitus kuljetusyrityksen kanssa ja lähetettävä vahinkoilmoitus sähköpostitse tai postitse myyjälle ilman aiheetonta viivytystä. Jos puutteellista lähetystä tai lähetyksen ulkoista vaurioitumista koskeva reklamaatio tehdään myöhemmin, kuluttajalla on edelleen oikeus tehdä reklamaatio tuotteesta, mutta myyjä voi todistaa, että kyseessä ei ollut ostosopimuksen rikkominen.

Reklamaatiossa käytettävä osoite on KULINA Group, a.s., Volta Real warehouse site, Strojírenská 259/16, 155 21 Zličín. Suosittelemme, että ostaja lähettää reklamaatioon liittyvän virheellisen tuotteen aina myyjän osoitteeseen kuljetusyrityksen välityksellä tai toimittaa sen henkilökohtaisesti. Reklamaatioon liittyvä tuote on pakattava huolellisesti, jotta se ei vahingoitu kuljetuksen aikana. Paketin tulee olla näkyvästi merkitty tekstillä ”COMPLAINT” (”reklamaatio”) ja sisällettävä tuotteet, joita reklamaatio koskee (kaikki lisävarusteet mukaan lukien). Suosittelemme liittämään mukaan kopion ostotositteesta, yksityiskohtaisen kuvauksen virheestä ja riittävät ostajan yhteystiedot (mukaan lukien palautusosoite ja puhelinnumero). Ilman näitä tietoja on mahdotonta tunnistaa tuotteiden alkuperää ja virhettä. Reklamaatioon sisältyvän tuotteen toimitusmenettely on kuvattu täällä.

  1. Ostaja todistaa virhevastuusta tai laatutakuusta johtuvat oikeutensa toimittamalla ostotositteen ja lisäksi reklamaatioasiakirjan, jos tuotteesta on tehty reklamaatio jo aiemmin. Hankinnan osoittavassa asiakirjassa (ostotosite tai reklamaatioasiakirja) tulee olla sama sarjanumero kuin reklamaatioon sisältyvällä tuotteella (jos tuotteella on sarjanumero).
  2. Virhevastuu ja laatutakuu eivät koske virheitä, jotka johtuvat sopimattomien tai virheellisten lisävarusteiden, sopimattomien työkalujen, sopimattomien työmenettelyiden jne. käytöstä. Myyjä ei vastaa mistään vahingoista, jotka aiheutuvat tällaisesta käytöstä. Virhevastuu ja laatutakuu eivät myöskään koske virheitä, jotka johtuvat virheellisestä käytöstä, ammattitaidottomasta tai epäasianmukaisesta käsittelystä, käytöstä tai asennuksesta käyttöohjeiden vastaisesti, eivätkä sähkölaitteiden vaurioita, jotka johtuvat sähköverkon ylijännitteestä.

Virhevastuu ja laatutakuu eivät myöskään koske vahinkoja, jotka johtuvat seuraavista (yhdessä reklamaatiosääntöjen artiklassa II mainitun rajoituksen kanssa):

  1. tuotteen mekaaniset vauriot
  2. sähkön ylijännite (näkyvästi palaneet osat tai piirilevyt)
  3. tuotteen käyttö olosuhteissa (lämpötila, pölyaltistus, kosteus ja kemialliset ja mekaaniset tekijät), jotka eivät vastaa myyjän tai valmistajan ilmoittamia ympäristöolosuhteita
  4. ammattitaidoton asennus, käsittely tai käyttö tai tuotteen huollon laiminlyönti
  5. liiallinen kuormitus tai asiakirjoissa tai yleisissä säännöissä mainittujen ehtojen vastainen käyttö
  6. epäpätevä toiminta tai parametrien muutos
  7. asiakkaan tekemät muutokset (pinnoitus, taivutus jne.) edellyttäen, että virhe on aiheutunut tällaisista muutoksista.
  8. Reklamaation yhteydessä toimitetulta tuotteelta testataan ainoastaan ostajan ilmoittaman virhe (kuten on ilmoitettu reklamaatiolomakkeessa eli liitteenä olevassa virhettä kuvaavassa asiakirjassa). Suosittelemme, että ilmoitat virheestä palautuslomakkeessa, joka toimitetaan paperisena asiakirjana jokaisen tilauksen mukana, tai käyttäen verkkolomaketta.

V. Reklamaation käsittelyprosessi

Jos myyjä rikkoo sopimusta olennaisesti tai muuten kuin olennaisesti, ostaja voi käyttää oikeuksiaan, jotka johtuvat myyjän virhevastuusta tai annetusta laatutakuusta, reklamaatiosääntöjen artiklan II mukaisesti.

Myyjä käsittelee reklamaation, mukaan lukien virheen korjaamisen, ilman aiheetonta viivytystä mutta viimeistään 30 vuorokauden kuluessa siitä, kun reklamaatio tehtiin. Tämän määräajan päätyttyä kuluttajalla on samat oikeudet kuin jos kyseessä olisi virhe, jota ei voida korjata. Tämä määräaika ei sido ostajaa, joka on ilmoittanut yritystunnuksensa ostoa tehdessään, sillä tällöin ostajan ja myyjän välistä suhdetta säännellään kauppalailla.

Myyjä antaa ostajalle kirjallisen vahvistuksen, jossa ilmoitetaan reklamaation jättöpäivämäärä, sisältö ja pyydetty käsittelytapa sekä vahvistus reklamaation käsittelypäivästä ja -tavasta, mukaan lukien vahvistus korjauksesta ja sen kestosta, tai tarvittaessa kirjallinen selvitys reklamaation hylkäämisen syistä.

Jos reklamaatio on perusteltu, ostajalla on oikeus saada korvaus reklamaation yhteydessä aiheutuneista kuluista (erityisesti postikuluista, jotka ostaja on maksanut reklamaatioon liittyvien tuotteiden lähettämisestä). Jos kuluttaja peruuttaa sopimuksen tuotteen virheen vuoksi, hänellä on myös oikeus saada korvaus peruuttamisesta aiheutuneista kuluista.

  1. Jos lakisääteisenä takuuaikana tehty tuotetta koskeva reklamaatio ratkaistaan vaihtamalla tuote uuteen tuotteeseen, takuuaika jatkuu siitä päivästä, jolloin reklamaatio on ratkaistu. Jos reklamaatio ratkaistaan vaihtamalla tuote, kaikki myöhemmät reklamaatiot katsotaan ensimmäiseksi tuotetta koskevaksi reklamaatioksi. Reklamaatiomenettely alkaa reklamaation tekemistä seuraavana päivänä ja päättyy päivänä, jona reklamaatio on ratkaistu. Tieto reklamaation ratkaisusta lähetetään asiakkaan oston yhteydessä ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen.
  2. Kun reklamaatio on ratkaistu, myyjä ilmoittaa ostajalle reklamaatiomenettelyn päättymisestä puhelimitse, tekstiviestillä tai sähköpostilla. Jos tuotteet on lähetetty kuljetusyrityksen välityksellä, ne lähetetään automaattisesti ostajan osoitteeseen reklamaation käsittelyn jälkeen.

Jos reklamaation kohteena olevia tuotteita ei noudeta/vastaanoteta kuljetusyritykseltä kuukauden kuluessa sen määräajan päättymisestä, jonka kuluessa oikaisu oli määrä suorittaa, ja jos oikaisu on suoritettu myöhemmin, niin kuukauden kuluessa oikaisun suorituksen ilmoituksesta (eli yleensä 60 vuorokauden kuluessa siitä päivästä, jona reklamaatio jätettiin) myyjä voi periä säilytysmaksun luovuttaessaan reklamaation kohteena olevat tuotteet.

Myös verkkoversiota voi käyttää täällä.

Henkilötietojen suoja

Myyjä vakuuttaa, että kaikkia myyjän käsittelemiä ostajan henkilötietoja käsitellään Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksen (EU) 2016/679 luonnollisten henkilöiden suojelusta henkilötietojen käsittelyssä sekä näiden tietojen vapaasta liikkuvuudesta (yleinen tietosuoja-asetus) sekä Tšekin tasavallan henkilötietosuojalain nro 101/2000 ja sen muutosten (kok.), lain sähköisestä viestinnästä nro 127/2005 ja sen muutosten (kok.) sekä lain tietyistä tietoyhteiskunnan palveluista nro 480/2004 ja sen muutosten (kok.) mukaisesti.

Tarkat tiedot henkilötietojen suojasta on esitetty KULINA Group, a.s. -yhtiön tietosuojailmoituksessa, joka on saatavilla täällä:

Henkilötietojen suoja ja yleinen tietosuoja-asetus

Yleistä tietosuoja-asetusta on käsitelty aiemmin tässä asiakirjassa. Se on Euroopan unionin asetus, jonka tarkoituksena on parantaa ostajien henkilötietojen suojaa. Asetus ei ole muuttanut toimintaamme merkittävästi, koska hallinnoimme henkilötietoja huolellisesti jo ennen tämän asetuksen voimaantuloa. Yksi asetuksen uusista vaatimuksista on luoda sivu, jossa kerromme sinulle, mitä asiakkaitamme koskevia henkilötietoja keräämme ja mihin tarkoitukseen tarvitsemme ja käytämme näitä tietoja. Kyseessä on sivu, jota luet parhaillasi.

Mitä tietoja tarvitaan?

Asiakkaitamme koskevat tiedot, joita keräämme, voidaan jakaa kahteen ryhmään: tilauksen toimittamiseen tarvittavat tiedot ja markkinointitarkoituksiin käytettävät tiedot. Emme kerää tietoja asiakkaidemme etnisestä taustasta, vakaumuksista, poliittisista mielipiteistä tai terveydentilasta. 

Miten tiedot suojataan?

Suojaamme huolellisesti kaikkia arkaluonteisia henkilötietoja ja siirrämme niitä vain niille tahoille, joiden kanssa olemme tehneet tietojenkäsittelysopimuksen, ja siirrämme aina vain välttämättömiä tietoja (kuljetusyrityksen on esimerkiksi tiedettävä osoitteesi ja puhelinnumerosi mutta ei tilaushistoriaasi tai reklamaatioiden määrää). Tällaisia tahoja ovat esimerkiksi kuljetusyritykset, jotka tarvitsevat tietojasi tilauksen toimittamiseksi, hintavertailusivusto, jos teet ostoksen sen kautta, tai uutiskirjepalvelu. Kaikki nämä tahot ovat tietojenkäsittelysopimuksessaan sitoutuneet suojaamaan henkilötietojasi samalla tavalla kuin me.

Sivustoon www.kulina.fi liittyviä henkilötietoja käsittelee KULINA Group a.s. Henkilötietojen käsittelijä on asianmukaisesti rekisteröity tietosuojavirastoon (tšekiksi: Úřad pro ochranu osobních údajů).

 

Mitä henkilötietoja käsittelemme ja mihin tarkoituksiin?

Etu- ja sukunimi

Lähetysten toimittamista varten, jotta sinut voidaan tunnistaa asiakkaana.

Arkistoimme tiedot kymmeneksi vuodeksi.

Laskutusosoite

Laskutusta ja kirjanpitoa varten.

Arkistoimme tiedot kymmeneksi vuodeksi.

Toimitusosoite

Lähetysten toimittamista varten.

Arkistoimme tiedot kymmeneksi vuodeksi.

Sähköpostiosoite

Viestintää, tilaustasi koskevien tietojen ja markkinointiviestinnän lähettämistä sekä asiakkaan tunnistamista varten.

Arkistoimme tiedot kymmeneksi vuodeksi.

Puhelinnumero

Viestintään kanssasi, jotta kuljetusyritykset voivat helpommin toimittaa tuotteesi.

Arkistoimme tiedot kymmeneksi vuodeksi.

Yritystunnus/ALV-numero

Laskutusta ja kirjanpitoa varten.

Arkistoimme tiedot kymmeneksi vuodeksi.

IP-osoite

Markkinointitarkoituksiin ja ostokokemuksesi parantamiseen

Arkistoimme tiedot viideksi vuodeksi.

Valokuvat

Tapahtumissamme otettuja valokuvia käytetään Facebook-profiileissamme ja markkinointiviestinnässämme.

 

Videot

Tapahtumissamme otettuja videoita käytetään Facebook-profiileissamme ja markkinointiviestinnässämme.

 

Evästeet

Verkkosivustot tarvitsevat erilaisia evästeitä toimiakseen oikein. Useimmat verkkosivustot edellyttävät suostumusta välttämättömien evästeiden käyttöön, sillä ne eivät toimi ilman näitä evästeitä. Luettelo verkkosivustollamme käytetyistä evästeistä on saatavilla evästeitä koskevassa ponnahdusikkunassa, joka avautuu, kun siirryt kulina.fiiin.

 

Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus ja keinot

Kuten edellä on osittain kuvattu, käsittelemme henkilötietojasi useista eri syistä. Näitä syitä käsitellään jäljempänä.

Osto ja myynti kulina.fi-sivustolla

Jotta voimme käsitellä tilauksesi onnistuneesti, tarvitsemme joitakin tietojasi viestintään kanssasi, lähetyksen toimittamiseen ja ostosopimuksen tekemiseen. Näitä tietoja käsitellään siis ostosopimuksen täyttämiseksi. Saamme nämä tiedot tilauslomakkeesta (tai järjestelmästämme, jos olet jo rekisteröitynyt käyttäjä) ja arkistoimme ne kymmenen vuoden ajaksi verolainsäädännön mukaisesti.

Jotkin näistä tiedoista on toimitettava yhteistyökumppaneillemme, kuten kuljetusyrityksille (kuten osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite).

Tuki sähköpostitse ja puhelimitse

Jos otat meihin yhteyttä sähköpostitse, puhelimitse tai yhteydenottolomakkeen kautta, sinulta saatetaan pyytää muita henkilötietoja, jotta voimme tarkistaa pyyntösi oikeellisuuden (tilausta koskeva kysymys, apua maksun suorittamisessa jne.). Tarvitsemme näitä tietoja, jotta voimme yhdistää pyyntösi järjestelmässämme oleviin tilauksiin. Arkistoimme puhelinnumerosi tai sähköpostiosoitteesi ja muita tietoja mahdollisia tulevia reklamaatioita tai riita-asioita varten oikeutetun etumme perusteella.

Markkinointiviestintä

Voimme myös käyttää sähköpostiosoitettasi lähettääksemme sinulle tietoa tuotteista, uutisista, alennuksista ja tapahtumista verkkokaupassamme. Teemme näin tarjotaksemme sinulle mahdollisimman paljon mahdollisuuksia ostaa haluamiasi tuotteita. Jos et halua vastaanottaa tällaista viestintää, voit peruuttaa tilauksen milloin tahansa sähköpostin alatunnisteen kautta. Jos teet uuden tilauksen kulina.fi-sivustolla, on mahdollista, että sähköpostiosoitteesi tallennetaan uudelleen tietokantaan ja alat jälleen saada markkinointiviestintää. Pahoittelemme, jos näin tapahtuu. Kyseessä on ohjelmisto-ongelma, ja teemme parhaamme korjataksemme sen. Jos havaitset ongelman, ilmoita siitä meille käyttäen osoitetta info@kulina.fi.

Evästeet

Kun käytät verkkosivustoamme, henkilötietojasi voidaan käsitellä evästeiden avulla. Lisätietoja evästeiden käytöstä on saatavilla evästeitä koskevassa ponnahdusikkunassa, joka avautuu, kun siirryt kulina.fiiin.

Miten voit muuttaa tai poistaa tietojasi?

Jos olet rekisteröitynyt käyttäjä, voit muuttaa henkilötietojasi itse osoitteessa kulina.fi kirjauduttuasi sisään kulina.fi-sivustolle kohdassa Omat tiedot. Kun olet kirjautunut sisään, näet myös ostohistoriasi ja niihin liittyvät asiakirjat, jotka ovat ladattavissa.

Sinulla on voimassa olevien säädösten mukaisesti oikeus vaatia pääsyä henkilötietoihisi, joita käsittelemme rekisterinpitäjänä, ja oikeus saada ne oikaistua tai poistettua. Voit myös milloin tahansa peruuttaa suostumuksesi tiettyjen meille antamiesi henkilötietojen käsittelyyn (esim. markkinointitarkoituksia varten).

Voit milloin tahansa pyytää meitä peruuttamaan tilisi, poistamaan tietosi yhteystietokannastamme tai poistamaan kaikki henkilötietosi kokonaan.

Henkilötietoja käsittelevät yhteistyökumppanimme

Jotta voimme käsitellä tilauksesi asianmukaisesti, viestiä kanssasi ja toimia verkkokauppana, meidän on tehtävä yhteistyötä kumppaneidemme kanssa. Turvallisuuden vuoksi valitsemme vain luotettavia kumppaneita, jotka noudattavat joko samoja tai tiukempia henkilötietojen suojaa koskevia sääntöjä kuin me. Yhdessä teemme parhaamme pitääksemme tietosi turvassa.

Luettelo henkilötietoja käsittelevistä kumppaneistamme

  • GoPay – verkkomaksujen maksupalvelutarjoaja.
  • Stripe – verkkomaksujen maksupalvelutarjoaja.
  • PayPal – verkkomaksuille tarkoitettu maksujenvälitysjärjestelmä.
  • Klarna – verkkomaksujen maksupalvelutarjoaja.
  • Uloženka – verkkokauppojen toimituksiin erikoistunut yritys.
  • Zásilkovna – verkkokauppojen toimituksiin erikoistunut yritys.
  • PPL – lähetyksiä toimittava kuriiri.
  • DPD – lähetyksiä toimittava kuriiri. 
  • Pošta bez hranic – verkkokauppojen toimituksiin erikoistunut yritys.
  • GLS – lähetyksiä toimittava kuriiri. 
  • DHL – lähetyksiä toimittava kuriiri. 
  • DODO – lähetyksiä toimittava kuriiri. 
  • Pikito – lähetysten noutopisteiden tarjoaja.
  • Gebrüder Weiss – suurten lähetysten kuriiripalvelu. 
  • Heureka – hintavertailuportaali, joka tarjoaa ostajille yleiskuvan eri verkkokauppojen tarjoamista hinnoista.
  • Arukereso – hintavertailuportaali, joka tarjoaa ostajille yleiskuvan eri verkkokauppojen tarjoamista hinnoista.
  • Ceneo – hintavertailuportaali, joka tarjoaa ostajille yleiskuvan eri verkkokauppojen tarjoamista hinnoista.
  • Opineo – arvosteluportaali.
  • Skapjec – hintavertailuportaali, joka tarjoaa ostajille yleiskuvan eri verkkokauppojen tarjoamista hinnoista.
  • Parazuvaj – hintavertailuportaali, joka tarjoaa ostajille yleiskuvan eri verkkokauppojen tarjoamista hinnoista.
  • Compari – hintavertailuportaali, joka tarjoaa ostajille yleiskuvan eri verkkokauppojen tarjoamista hinnoista.
  • Idealo – hintavertailuportaali, joka tarjoaa ostajille yleiskuvan eri verkkokauppojen tarjoamista hinnoista.
  • Smartsupp – tarjoaa työkalun, jonka avulla asiakkaiden kanssa voidaan viestiä sivulla oikeassa alakulmassa olevan chatin muodossa.
  • Dognet – markkinointiverkosto. 
  • Google – anonyymit käyttötilastot Google Analyticsin kautta ja markkinointitoiminta Googlen markkinointiverkoston avulla.
  • Seznam – markkinointitoiminta Seznamin markkinointiverkoston avulla.
  • Facebook – markkinointitoiminta Facebookin markkinointiverkoston avulla.
  • Ecomail – markkinointiviestinnän postitustyökalun tarjoaja.
  • Smartlook – verkkosivuston laadun ja käyttäjätoiminnan analysointityökalun tarjoaja.
  • Stamped – postitusviestinnän ja asiakasarvostelujen käsittelyn työkalun tarjoaja.
  • Shoptet – verkkokauppa-alustan tarjoaja.
  • Retino – tuotteiden palautusten ja reklamaatioiden sujuvaan käsittelyyn tarkoitetun sovelluksen tarjoaja.
  • Recombee – tuotteiden suositussovelluksen tarjoaja.
  • AXIMA SMS – portaali lyhyiden tekstiviestien lähettämiseen.
  • Daktela – sovellus asiakaskyselyiden käsittelyyn – asiakaspalvelu.
  • Criteo – markkinointitoiminta Criteon markkinointiverkoston avulla.

 

Black Friday & Cyber Monday

Alennuksen ehdot Alennus on voimassa tapahtuman päättymiseen tai varaston tyhjentymiseen saakka sen mukaan, kumpi tapahtuu ensin.

Alennuksen ehdot Alennus on voimassa tapahtuman päättymiseen tai varaston tyhjentymiseen saakka sen mukaan, kumpi tapahtuu ensin.

Kaikki tuotteet eivät välttämättä sisälly kampanjaan. 

Alennus ei koske (ei vähennä) verkkokaupasta ostettujen kampanjatuotteiden toimituskustannuksia, vaan kampanjaan osallistuvan  asiakkaan on maksettava ne kokonaisuudessaan.

 Kampanja-alennusta ei voi yhdistää muihin alennuksiin, mainoskampanjoihin tai erityistarjouksiin paitsi lahjakortteihin.

Alennusta ei voida maksaa käteisenä tai vaihtaa muihin maksutyyppeihin. Alennusta ei voi siirtää muille henkilöille tai muihin tuotteisiin. 

Jos ostetut kampanjatuotteet palautetaan, kampanjaan osallistunut asiakas ei ole oikeutettu muuhun hyvitykseen kuin tuotteiden todellisuudessa maksetun hinnan hyvitykseen,  kun kyseessä on toimitus, jossa on sovellettu alennusta ja/tai ilmaista toimitusta.

 Alennuksen ja kampanjatuotteiden alennetun hinnan soveltamisen edellytyksenä on, että tilaus tehdään ja maksetaan asianmukaisesti kampanjan aikana,  eikä sitä sovelleta, jos alennukseen sisältyvät tuotteet vain asetetaan ostoskoriin.

 Järjestäjä pidättää oikeuden muuttaa kampanjan ehtoja ja peruuttaa kampanjan.